Ferd Wersch: ‘Ondernemen in dit pand is een droom die uitkomt’

Verhalen / Shoppen

Wil je vaker lezen over Bergen op Zoom?

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Waarin ben je geïntereseerd?

Bedankt voor je aanmelding voor onze nieuwsbrief!

Denk je aan Ferd, dan denk je aan nieuwe trends, mode en iemand die je altijd met een vrolijke glimlach begroet. Het is dus niet voor niets dat veel mensen zijn shop in ’t Vierkantje weten te vinden. Al bijna vier jaar onderneemt hij in onze binnenstad en dat is hem om het lijf geschreven. Hij opende de afgelopen vier jaar twee winkels, een voor dames en de ander voor heren. Maar het bleef een droom om alles op één plek te hebben. Dat is gelukt en de deuren van Nine Fashion Store zijn officieel open. Wij kletsen met Ferd Wersch (38) over zijn groeiende business en de nieuwe uitstraling van zijn nieuwe winkel.

Hoe bevalt deze nieuwe plek in ’t Vierkantje?

Ferd: “Heel goed! Hoe we ooit zijn begonnen, daar zijn we nu weer terug. Met z’n drieën in één pand werken. Dat hebben Sanne, Johnny en ik ook bij Village gedaan. Je had daar zoveel ruimte en collega’s, daar droomde ik altijd van. Maar de afgelopen jaren had ik twee losse panden. Dat was soms best eenzaam, zeker als het rustiger was. Ondernemen in dit pand is echt een droom die uitkomt. Nu is het voor ons allemaal veel leuker om naar het werk te gaan.”

Gaat de business zo goed dat jullie zoveel groter konden?

Ferd: “Dat vragen veel mensen, maar eigenlijk heeft het alles te maken met een stukje naamsbekendheid. Toen dit pand vrijkwam, hebben veel buurtondernemers mij getipt. Na vier jaar ondernemen op dezelfde plek was ik toe aan iets nieuws en dit kwam op het juiste moment op mijn pad. Daar ben ik heel blij mee, ik merk dat hier zoveel loop is. Wat grappig is, dit pand heeft twee huisnummers, dus ooit waren dit twee aparte panden. Daar maak ik nu gebruik van door de dames- en herencollectie ook echt apart van elkaar te hangen. Zelfs de pashokjes zijn gescheiden en dat is iets wat ik altijd heb gezegd als ik de twee winkels zou combineren.”

Wat maakt jullie brand zo populair?

“We zitten bovenop de laatste trends en merken dat leveranciers graag met hun collectie in onze winkel willen liggen. Dat komt echt door de nieuwe uitstraling die in de smaak valt. Dat zorgt ervoor dat wij onze collecties heel snel kunnen wisselen en op de laatste mode kunnen inspelen. Daar krijgen we veel leuke reacties op en we merken dat mensen daarvoor de winkel bezoeken.”

Wat voor type mens stapt hier binnen?

“Iemand die met de trend meegaat. Als je kijkt naar leeftijd shopt een jongen van 12 hier een maatje XS, maar stapt een jonge vader van 50 binnen voor een complete outfit. Juist dat is leuk! Voor vrouwen hebben we merken als Nikki met rokjes en shirts die heel gekleed zijn, maar ook het merk Reinders dat sportief is. Doordat de merken snel veranderen, is er altijd wel iets nieuws.”

Wat wil je uitstralen met deze nieuwe look & feel?

“Met dit nieuwe concept is het echt een store, groot en ruimtelijk. Daarom hebben we de naam van Nine Fashion in Nine Fashion Store veranderd. We wisten vanaf het begin wat we met de inrichting wilden. Met metalen, zwarte rekken, de zwarte toonbank en betonlook vloer. Dat is precies zo geworden. Zelfs nieuwe merken bieden aan om in onze winkel te liggen en dat is een mooi compliment.”

Nu dames en heren op één locatie, wat maakt het verschil?

“Het is voor een jongen niet leuk als hij met z’n vriendin gaat shoppen en er maar een beetje bijstaat. Vrouwen helpen hun vriend vaak met uitzoeken en dat is andersom toch minder, waardoor vrouwen zich snel opgelaten voelen als ze voor zichzelf shoppen. Hier kunnen ze allebei een outfit scoren en dat is gewoon veel makkelijker.”